úterý 26. května 2015

Perunova krev I. - František Kotleta

Autor: František Kotleta
nakladatelství: Epocha
série: Perunova krev #1
žánr: sci-fi a fantasy, horor
počet stran: 288
Anotace: Sebevražední teroristé, bomby v hrncích i pytlících od mouky, miny, které mohou být nastraženy kdekoliv, rakety přilétající odkudkoliv a islamisté toužící po trofeji s vlaječkou NATO na uniformě. To všechno byl čajový dýchánek proti tomu, co na Martina Fridricha čeká v Praze. Akce, která měla vydělat dost peněz pro partu afghánských veteránů, se zvrtne a diamanty milionové hodnoty mizí v rukou neznámých útočníků, z nichž každý je silnější a nebezpečnější než rota mudžáhedínů. Jenže tady jde o miliony, jasný? Je třeba povolat do zbraně staré přátele a získat kořist zpět. Ať si je v tom třeba magie, tlupa vlkodlaků nebo někdo mnohem, mnohem mocnější.

Martin Friendrich je bývalý voják a profesionální zabiják. Dneska se prakticky živí už jen loupežemi. Poslední akce ale nedopadne dobře, zásilka diamantů byla ukradena skupinkou neprůstřelných, mrštných, zabijáckých super lidí. Po panu Friendrichovi teď pase ruská mafie v domnění, že právě on může za ukradenou zásilku diamantů. Spolu se svou starou partou vysloužilých invalidních a pořádně vykrmených kolegů z Afghánistánu teď pátrá po ztracených diamantech. Jen tak mimochodem, nejde po něm jen policie a ruská mafie ale i vlkodlaci, démoni, všelijaké magické bytosti a tří dávní bohové. V centru Prahy se rozpoutá krvelačný boj bohů a lidí o jeden neobyčejný kamínek.

Jako ve všech dílech od Kotlety je kniha plná vulgarismu, prosťačinek, brutálního násilí, zbraní a vystřílené munice. Ve svých knihách používá spousty citoslovců, což ve mě víc evokuje filmový scénář než knihu. Jeho morbidní situační humor je místami skutečně vtipný. Hodně se tu vyskytuje černý humor a tomu se směje jen určitá část lidské populace :D Tento příběh se mi líbil víc než Hustej nářez. Perunova krev byla více mysteriózní, po dějové lince zajímavější a po stylistické stránce mi to příde všechno na jedno brdo jako Hustej nářez.

Jak už jsem psala v recenzi na Hustej nářez, Kotletův styl se mi nelíbí. Chtěla jsem zkusit ještě jednu jeho knihu abych se skutečně ujistila, že nemám nervy a ani žaludek na jeho knihy. Nemám. Jeho knihy mě nebaví a nic mi neříkají. Postavy mi nejsou sympatické a je i v podstatě jedno co s nimi bude. Nevím jestli se Vám tento příběh bude líbit, nevím ani jestli se to bude líbit fandům Kotlety. Jedno vím jistě. Tohle byla moje poslední kniha od něj, už nikdy víc. Kniha není vyloženě špatně napsaná, existují daleko horší knihy ale nelíbí se mi příběh, postavy mi nejsou sympatické a představa magických bytostí uprostřed Prahy je pro mě nereálná.
hodnocení: 65%

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzní e-knihy, knihu si můžete koupit zde.






Žádné komentáře:

Okomentovat