pátek 15. května 2015

[Audiokniha] Hustej nářez - F. Kotleta

Autor: františek Kotleta
interpret: Richard Fiala
série: Bratrstvo krve
žánr: sci-fi a fantasy
délka: 8 hod. a 43 minut
Anotace: Zemi obsadili mimozemští agresoři, tzv. kartani. Invaze proběhla hladce, takže se emzáci domnívají, že mají situaci pod kontrolou. Netuší, jak hluboce se mýlí. Tahle modrá planeta má totiž už pěknou řádku staletí své vlastní pány. Jen se většinou drží v pozadí. Říkají si Bratrstvo krve, tajná organizace upírů, tvorů o dost rychlejších, silnějších a nemilosrdnějších než kterýkoliv člověk, takže zabít je není vůbec jednoduché. Pročež kartani mají velký problém, Houstone. A tak, zatímco obyčejní lidé dál prožívají své obyčejné životy, emzáci a Bratrstvo si jdou po krku. A běda tomu, kdo se jim připlete do cesty. A tak začíná šílená jízda plná krve, utrhaných končetin a mrtvých těl všeho druhu. 

Jan Bezzemek je upír, docela obyčejný upír, žijící už přes 600 let. Na jednom tajném shromáždění Bratrstva krve se strhne boj. Do budovy vnikne Kartanská četa a málo který upír to přežije.  Jan spolu se svou upírskou rodinou a jejich úhlavním nepřítelem, uprchnou kanalizací. Někdo je zradil. Někdo vyzradil místo shromáždění Bratrstva krve a napomohl Kartanům zničit rasu upírů. Teď je to jen na Janovi aby pomstil rodinu, potrestal zrádce a zahrál si se smrtí, no a vojel spoustu kurviček. Ano, sex je neodmyslitelná součást tohoto příběhu. Kotletův styl je pro mě unikátní. Četla jsem od Kulhánka jednu knížku ale to se s Kotletou nedá srovnávat. Jeho styl je víc morbidnější, brutálnější, sexu je tam až až, střeva lítají vzduchem a sprostá slova taky. Vyskytuje se tam víc zvířat než na vesnickém statku. Nemám nic proti přisprostlejšímu  a brutálnějšímu stylu, ale přiznám se, že tohle bylo na mě už trochu moc. Z některých částí se mi chtělo vážně blejt :D viz začátek, kde Johny B. rozdrtí jednomu pánovi varlata. Knihu jsem si vybrala ze zvědavosti, protože jsem chtěla vědět, co na tom všichni vidí. Celkem chápu, že si Kotleta získal takové zastoupení skalních fanoušků, věřím, že se takový styl líbí a je vyhledávaný ale můj šálek kakaa to není. Pokud máte rádi brutální styl, jděte směle do ní. 
hodnocení příběhu: 60%

Zpracování audioknihy
Celou knihu daboval Richard Fiala, daboval jak mužské tak i ženské postavy. Což pro mě bylo překvapení ale nasmála jsem se, když zvýšil tón svého hlasu a předváděl ženskou. Umí se vcítit do role, pana právětidrtímkoule předvedl úžasně, hysterické scény zvládal bravůrně. Bohužel jsem audio knihám nepřišla na chuť, špatně jsem se soustředila na příběh. Její velká výhoda je, že ji můžete poslouchat prakticky všude, cestou do školy/práce, při vaření, uklízení, při dlouhých nudných cestách nebo prostě když nemáte čas číst, tak můžete alespoň poslouchat. U mě ale budou pevné knížky, na které si mohu sáhnout, vždycky na prvním místě. ALE musím uznat, že jsem se u většiny scén, náramně bavila. Člověk by to do takového morbidního tématu neřekl ale dost často jsem propadala záchvatům smíchu. Čož bylo částečně způsobeno jak příběhem tak i interpretací R. Fiali, jeho spanilá mluva alá ženská nemá prostě chybu!

hodnocení zpracování audia: 90%


Za poskytnutí recenzní audioknihy děkuji portálu Audioteka.cz, audioknihu si můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat