středa 25. února 2015

Kufr paní Sinclairové - Louise Walters

Autor: Louise Walters
překladatel: Milan Lžička
nakladatelství: Mladá fronta
žánr: román pro ženy
počet stran: 300
vazba: e-book, harback
Anotace: Osudový příběh o rodinných tajemstvích, spřízněných duších a promeškaných příležitostech. 

Roberta pracuje v knihkupectví/antikvariátu s názvem Old and New. Její život je osamělý, má sice milence jenže je ženatý a žádný vřelý cit k němu nechová. Ráda sbírá všemožné poklady z minulosti, ve starých knihách často nachází zapomenuté dopisy, pohlednice a fotografie. Po své babičce zdědí starý kufr, ve kterém Roberta najde dopis. Dopis je od jejího dědečka, kterého nikdy nepoznala, je z období druhé světové války, problém je ale v tom, že její dědeček byl v té době už dávno mrtvý. Dorothy Sinclairová, Robertina babička, žila v nešťastném a hlavně bezdětném manželství. Své jediné dítě potratila a její manžel jí opustil. Její život ale nabrat nečekané obrátky, když za jejím domem havarovala stíhačka. Díky této nehodě potkala polského majora letectva Jana Pietrykowského, který ji naprosto uchvátí. Za nedlouho musí ale zpátky do války a Dortothy je nucena odejít ze svého domu a skrýt jedno velké tajemství. Tajemství, které o pár desítek let později poodhalí její vnučka Robertha.


Kufr paní Sinclairové je silný ženský příběh, který se nejvíce zaobírá mateřstvím a morálním dilematem. Řekla bych, že je to klasický ženský román o životním rozhodnutí, věčné lásce a velice zásadním tajemstvím, které hlavní hrdinka tají velice dlouhou dobu. Sice tu píšu, že je to ženský román, ale pánům neuškodí si počíst něco z tohoto soudku literatury (víceméně :D). Kniha je to jak ze života, situace jsou tu popsány velice výstižně, autorka se s ničím nemaže, popisuje situace tak jak jsou, bez zbytečných oklik a vytáček. Moje první reakce byli wtf? To zas bude nuda. Začátek byl pro mě takový nicneříkající. Příběh začíná dopisem, ke kterému jsem se ke konci knihy musela stejně vrátit abych věděla vo co go. Postupně jsem se ale do příběhu začetla a nelitovala jsem toho. Neřekla bych, že je to zrovna můj šálek kakaa ale líbila se mi na tom ta věrohodnost, syrovost a uvěřitelnost příběhu. Za mě můžu knihu doporučit skoro všem, dětem a adolescentům ne-e.


hodnocení: 90%

Za poskytnutí recenzní e-knihy, děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz, e-knihu si můžete zakoupit zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat