pondělí 16. února 2015

Dash & Lily: Kniha přání - Rachel Cohn, David Levithan

Autor: Rachel Cohn, David Levithan
překladatel: Tomáš Bíla
nakladatelství: CooBoo
žánr: dětská romantika, young adult
počet stran: 276
Anotace: Dash se rád dlouhé hodiny poflakuje po antikvariátech a jednoho dne najde mezi ostatními knihami červený zápisník, v němž je série úkolů souvisejících s knihami. Samozřejmě mu to nedá a pustí se do jejich plnění, při kterém se seznámí s Lily. 

Jsou Vánoce a Dash je tráví sám. Radši použije malou lest a zalže než aby je trávil s jedním ze svých rodičů. Než aby se seznamoval s novými lidmi a hledal si kamarády, trávy čas s mrtvými, umírajícími a zoufalými knihami. Při jedné návštěvě svých "starých přátel" ho upoutá jeden obyčejný červený zápisník, který je jen tak zastrčený mezi ostatními knihami. Samozřejmě Dash je mladý šestnáctiletý, melancholický, zvědavý kluk, takže neodolá a prozkoumá ho. Zjistí, že deník patří jakési Lily, která notně touží po nějakém kamarádovy ale podle specifik, které jsou v zápisníku napsány, ho smí číst jen mladí a hezcí kluci, což tak trochu značí, že hledá spíš svého vysněného prince. 


Dash a Lily jsou pro mě dvě úplně rozdílné osoby. To je jako kdyby jste mezi sebou porovnávali lízátko (Lily) a  BMW E46 (Dash). Lily je taková malá, sladká, naivní holčička s prostoučkým myšlením. Je stejně stará jako Dash, tudíž šestnáct let, ale oba jsou na úplně jiné myšlenkové úrovni. Dash je melancholický, dalo by se říct, že i depresivní, vzdělaný a prostě se nechová jako obyčejná děcka v jeho letech. Má styl chování, který by se hodil na emaře nebo člověka ujíždějícího v podobném stylu. Lily je oproti němu slaďoučká jako lízátko, je to malá princezna, kterou všichni opatrují a nic se jí nesmí stát, je tak krásně dětsky hloupoučká až mě z toho rozbolely zuby. Navzájem si do deníku píšou úkoly a posléze deník někde schovají, při to se seznamují a tak nějak si udělají představu o tom, kdo jsou a jestli má vůbec cenu v tom jejich oťukávání pokračovat. 

Byly Vánoce a já si chtěla přečíst něco vánočního, bohužel asi jako u 50% všech knih, byla anotace naprosto zavádějící a nic neříkající. Nikdy bych si nekoupila příběh, kde jsou dvě děti, kteří řeší na svůj věk, úplné ptákoviny. Kdyby v anotaci bylo napsáno, že je kniha o dětech, nikdy bych si ji nekoupila a byla bych šťastná. Bohužel šťastná nejsem ale jsem si jistá, že teenagerům se to bude líbit, to bez pochyby ale mě prostě ne. Knihu bych doporučila mladým lidem, a lidem co rádi čtou young adult literaturu a mají rády příběhy o dětské bezstarostné lásce, která prostě musí skončit dobře.

hodnocení: 65%




2 komentáře:

  1. Já jsem zatím tuto knihu nečetla, jelikož jsem neměla příležitost. Ale jakmile se k ní někde dostanu, určitě si ji přečtu, abych ji mohla sama zhodnotit. Ale děkuji za tvůj názor a krásnou recenzi :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Mně u téhle knihy přijde zajímavý námět ohledně toho zápisníku. Nečetla jsem ji, ale kdybych na ni narazila v knihovně, půjčila bych si ji a věřím tomu, že bych si její čtení asi docela užila. Mám ráda dětské postavy. =)

    OdpovědětVymazat