úterý 8. července 2014

Ready Player One: Hra začíná! - Ernest Cline

Autor: Ernest Cline
překladatel: Naďa Funioková
nakladatelství: Jota
žánr: sci-fi
počet stran: 511
Anotace: Píše se rok 2045 a svět, utápějící se v energetické a ekonomické krizi, je velmi chmurným místem k životu. Není divu, že většina lidí utíká před realitou do uměle vytvořeného vesmíru videoherního systému OASIS, kde mohou zapomenout na běžné starosti, vytvořit si novou identitu a jejím prostřednictvím se pak pohybovat po tisícovkách virtuálních planet, pracovat, studovat, bavit se a prožívat své sny.

Příběh začíná v tu chvíli, kdy světem prolétne informace, že James Halliday, miliardář a tvůrce videoherního systému OASIS, zemřel. Tímto dnem ale nic nekončí, naopak začíná, Hallidayova smrt započala zběsilý hon na vejce. Ve své poslední vůli odkázal všechen svůj majetek člověku, který rozluští několik hádanek a získá tak klíč, který mu pak umožní projít branou a přiblíží ho tak k získání Hallidayova vejcete. Všechny indície k získání několika miliardového majetku ukryl ve svém jediném velké díle a to ve virtuální videohře OASIS. Rozpoutá tak hon, který změní běh životů lidí na celé planetě.

Tři klíče ukryté tři brány otevřou
Postaví poutníka před zkouškou nelehkou
Jen ti, kdo prokáží, že hodni toho jsou
Na konci cesty své odměnu naleznou



   Jeden z gunterů (tak se nazývají ti, kdož pátrají po ztraceném vejci) je i Wade, který vystupuje pod přezdívkou Parzival. Parzivalovi se podaří jako prvnímu získat klíč a posunout se tak na další úroveň při honu na poklad. Ovšem tím rozpoutal hotové peklo. Společnost IOI se snaží získat vejce, a tím i slíbené jmění, úplně první, a to z toho důvodu, že si myslí že potenciál OASISu nebyl plně využit, chtějí zpoplatnit úplně všechno a chtějí získat nadvládu nad tímto virtuálním světě, neštítí se ani zajít do extrémů. Parzival spolu s několika guntery z různých koutů světa spojí své síly proti této zlovolné společnosti.


Ta knížka je naprosto božíí, nejen že je strašně moc čtivá ale i strašně moc zajímavá. V knize je popsáno spoustu starých her a filmů z 80. let, které mají dopomoci k nalezení pokladu v podobě vejcete. Nežila jsem v 80. letech, nejsem tak stará :D , ale při čtení této knihy, jako kdybych se vrátila do dětství. Jsem velký fanoušek sci-fi, Star treků a různých vesmírných ság,  nepovažuji se za velkého pařmena her ale při čtení jsem měla pocit jako kdybych se jím stala. Prostě kdo nepřečte nepozná ten pocit. Kniha není určena jen pro děti a kluky je určená všem, je naprosto krásné jak ta kniha dokáže uchvátit i když se třeba nezajímáte o svět her a ani o sci-fi. jsem strašně ráda že jsem si ji mohla přečíst a zavzpomínat na dětství. Teď jak to po sobě čtu to vypadá že se tu nad ní přímo blahem rozplívám :D a je to tak, prostě ji miluju, je to pro mě nejlepší kniha jakou jsem za posledních 12 let četla.


☺☺☺☺☺

4 komentáře:

  1. Pekná recenzia 8) Ďakujem za odporúčanie, knihu už mám vo wishliste, znie naozaj super 8)

    P.S.: Ak by som mohla, tak by som ti poradila niečo malé... zmeň prosím ťa typ písma, strašne mi to ťahá oči a veľmi ťažko sa to číta. Pozadie mám čierne aj ja, to až tak neťahá, ale ten typ písma mne osobne strašne nevyhovuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, je vážně super :) co se týče písma čekala jsem to (vypada hitek ujete a me se libi :3) tak snad se tenhle libi? netaha oci? :D

      Vymazat
    2. vyzeral naozaj super aj mne sa páčil, ale keď som začala čítať, tak už to normálne bolelo 8D ešte nosím aj kontaktné šošovky, takže ešte viac som musela žmúriť 8D teraz o moc lepšie, diki 8)

      Vymazat
  2. Souhlasím, jedna z nejlepších knih, co jsem kdy četla

    OdpovědětVymazat