pátek 4. července 2014

Zlá žena - Marc Pastor

autor: Marc Pastor
překladatel: Olga Čtvrtníčková
nakladatelství: Host
počet stran: 249
žánr: Thriller
anotace: Barcelona, rok 1911. Chudinskou čtvrtí se šíří podivné zvěsti o příšeře, která v poslední době unesla a zavraždila několik dětí. Policie je bezmocná a navíc ji tento případ ani příliš nezajímá, jedná se totiž o dcery a syny prostitutek, které se často neodváží nahlásit, že se jim ztratilo dítě.

Inspektor Moises Corvo vyšetřuje zmizení malých děti o které se nikdo nezajímá. Corvo nemá moc dobrou pověst: je arogantní, ironický, navštěvuje bordely, chlastá a často věci řeší pěstmi než rozumem. Vyšetřování ho zavede do luxusního kasína a vykřičeného domu, za jehož zdmi se odehrávají různé nelegální obchody jako je dětská prostituce, normální prostituce a eutanázie. Corvo se snaží zjistit kdo je jejich dodavatel. Pátrání ho přivede ke kruté a zlé ženě, která pojídá své oběti za živa, pije jim krev, mučí je a týrá a to vše spolu se svými pomocníky. Jejíma rukama prošlo už mnoho dětí, ale jen jediné to přežilo, Angelina, její nevlastní dcera. která vší té tyranii přihlížela. Kniha je založena na skutečném případu, který otřásl Barcelonou na začátku 20. století. Hlavní roli v něm hrála „Upírka z ulice Ponent“, jejíž krutost všechny šokovala.

Příběh je vyprávěn z pohledu hned několika osob, hlavní roli tu ale hraje Smrťák, který vypráví příběh Zlé ženy. Nečekaně vstupuje do děje a pak zase mizí. Člověk nikdy neví kdo daný úsek vypráví. Zlá žena by měla mít označení "Jen pro silné povahy", ne nějaká Vraní dívka. Je tu nechutná knížka, můžete si v ní přečíst o znásilňování děti, pojídání částí těl, smrti ale i o lidském chování v nižší vrstvě. Kniha se mi nelíbila, nelíbilo se mi, že autor vkládal do textu Smrťáka, který se z ničeho nic objevil, něco řekl a pak zase zmizel, než mi došlo kdo co říká nebo kdo to zrovna vypráví tak to chvilinku trvalo. Nelíbila se mi ani postava Corva, který se každou chvíli choval úplně jinak, jednou je z něj drsňák a pak když se jen trošičku zraní, brečí jak malá holka, všechno řeší pěstmi a celkové se chová jako blbec.

☺☺

3 komentáře:

  1. Celkově jsem na knihu zatím četla docela pozitivní recenze, ale je dobré podívat se na knihu z více úhlů :) Zlou ženu si stále chci přečíst, jen k ní nejspíš budu přistupovat obezřetněji - a doufám, že mě mile překvapí! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se Smrťák taky nezamlouval a celkově jsem z knihy velice zklamaná.

    OdpovědětVymazat